”Pay-as-you-pack” automatiseringskoncept hjælper Australian Bodycare mod fortsat vækst

Hudplejeproducenten Australian Bodycare ser flere fordele ved PAYP-konceptet, frem for at købe deres nye pakkemaskine fra Egatec. Konceptet er nemt, trygt, ingen likviditetsbindinger og giver Australian Bodycare en løbende besparelse.

Australian Bodycare oplever en stor efterspørgsel fra kunderne på deres naturlige hudplejeprodukter. Derfor var det næste oplagte skridt i vækstvirksomheden at automatisere en del af produktionen. Her valgte Australian Bodycare Egatec’s forretningskoncept ”Pay as you pack” – en betal efter forbrug aftale. Det var blandt andet friheden og fleksibiliteten, der afgjorde, at Australian Bodycare besluttede sig for PAYP-konceptet.

”Australian Bodycare er inde i en kraftig vækstfase, og vi investerer meget for at få vores brand markeret hos forbrugerne. Når vi oplever en stor vækst, har vi ikke brug for at binde unødvendig likviditet i større anlæg, og derfor er ”Pay-as-you-pack” modellen en attraktiv løsning for os,” siger Esben Kristoffersen, medejer og leder af produktionen hos Australian Bodycare.

All Inclusive er en fordel

I dag er pakkemaskinen implementeret hos Australian Bodycare, og den fynske producent er i fuld gang med den nye forretningsmodel, hvor hudplejeprodukter til kunder i ind- og udland bliver pakket i kasser. Virksomhedens beslutning om at bruge Egatec’s PAYP-koncept, skyldes ikke kun den økonomiske fordelagtige model, men også andre vigtige faktorer som inkluderet vedligehold, reparationer, reservedele og overvågning af produktion, gjorde konceptet særdeles attraktivt. Med aftalen ved Australian Bodycare lige præcis, hvad pakkemaskinen koster, da stort set alt indgår i prisen.

”Vi kunne se en likviditetsmæssig fordel i, at vi kun skal betale for det, vi rent faktisk producerer. Vi ved hele tiden, hvad den løbende udgift er. Samtidigt er det en tryghed, at alle løbende omkostninger, såsom service, reservedele og telefonisk support er inkluderet i PAYP-konceptet. Opstår der udfordringer med pakkemaskinen, kan vi bare ringe for at få problemerne løst,” fortæller han.

Mads Nychel (tv) og Esben Kristoffersen (th)

Automation for SMV’er

Automationspotentialet hos de små og mellemstore virksomheder herhjemme er stort. Opfattelsen af, at automatisering er med til at øge produktiviteten og dermed konkurrenceevnen, bliver mere og mere udbredt. Det fortæller Mads Nychel, adm. direktør hos Egatec, der har udviklet denne model for at give netop dette kundesegment mulighed for at investere i automationsudstyr på en ny måde. Her har tanken bag Pay-as-you-pack været at tilbyde kunderne en all inclusive aftale, specielt rettet imod SMV-segmentet.

”Vi ville gøre automation mulig for alle. Virksomheder som Australian Bodycare kan få den billigste medarbejder, der arbejder i døgndrift uden at klage,” siger Mads. Det kræver ikke en stor forudgående investering, ingen udbetaling eller ekstra regninger.

Data på mobile enheder

Det bringer også digitalisering ind i SMV-virksomhederne på en naturlig måde, fortsætter Mads. Med i aftalen følger nemlig et dataopsamlingsmodul, som indeholder data om produktivitet, drift, fejl, nedetider osv., og dermed giver en detaljeret viden om virksomhedens produktion. Alt dette kan tilgås online i realtid, med tablet, telefon, PC eller andet der giver internetforbindelse.

Læs mere om Australian Bodycare her: https://australian-bodycare.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.